Er zijn 14 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

55-plussers aan de slag

In de eerste 8 maanden van 2013 hebben 13.400 werkzoekende 55-plussers mede dankzij onze inspanningen werk gevonden, zij hadden vrijwel allemaal een WW-uitkering. Om ouderen te helpen bij het vinden van werk heeft UWV het actieplan 55pluswerkt opgesteld.

Gebruik Werkmap

Iedereen die zich bij UWV inschrijft als werkzoekende krijgt een persoonlijke, met DigiD beveiligde Werkmap op werk.nl. UWV stimuleert het gebruik van de Werkmap voor alle WW’ers. 63% van de WW’ers bezoekt de Werkmap regelmatig, samen doen zij dat circa 2 miljoen keer per maand.

Hulp bij gewennen aan digitale dienstverlening

Bij de ontwikkeling van digitale dienstverlening hebben we oog voor mensen voor wie het moeilijk is om met computers om te gaan. Vanaf 15 november wordt deze dienstverlening verder uitgebreid, we nemen daarvoor 1 jaar lang 130 trainees aan.

Uitstroom naar werk

In 2012 vonden in totaal 238.800 van onze klanten werk: 11.000 mensen met een arbeidsbeperking en 227.800 mensen die zich bij ons als werkzoekende hadden ingeschreven. De tabel toont een nadere specificatie van deze groep.

Passend Werkaanbod

Voor werkzoekenden die langer dan 12 maanden werkloos zijn, is op grond van wetgeving in principe alle gangbare arbeid passend. In 2012 kregen 5.785 klanten een passend werkaanbod met intensieve dienstverlening.

Loonkostensubsidie

In 2012 hebben ruim 1.100 mensen werk gevonden met loonkostensubsidie. De tabel toont ook het aantal klanten dat doorstroomt naar een reguliere baan van temminste 6 maanden zonder subsidie.

Resultaten project herbeoordeling zelfstandigen

De onafhankelijke adviescommissie Asscher-Vonk heeft eind mei 2012 zijn eindverslag aangeboden aan het ministerie van SZW. De commissie adviseerde UWV bij het nemen van beslissingen over de bezwaren van zzp'ers die vóór 2007 waren geconfronteerd met een boete of terugvordering voor het opgeven van te weinig gewerkte uren. De tabel geeft de resultaten weer.

Uitstroom naar werk in 2013

In de eerste 8 maanden van 2013 vonden, ondanks de slechte economische situatie, 168.600 van onze klanten werk: 7.900 mensen met een arbeidsbeperking en 160.700 mensen die zich als werkzoekende hadden ingeschreven. De tabel toont een nadere specificatie van deze groep.

Passend Werkaanbod in 2013

Voor werkzoekenden die langer dan 12 maanden werkloos zijn, is op grond van wetgeving in principe alle gangbare arbeid passend. In de eerste 8 maanden van 2013 kregen 3.481 klanten een passend werkaanbod met intensieve dienstverlening. De tabel toont de resultaten daarvan.

"55-plussers zijn het grijze goud"

Interview met Jan-Kees van Herk (60) over hoe hij na een jaar lang werkloosheid aan een nieuwe carrière begon.