Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Er zijn 13 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Gebruik Werkmap

Iedereen die zich bij UWV inschrijft als werkzoekende krijgt een persoonlijke, met DigiD beveiligde Werkmap op werk.nl. UWV stimuleert het gebruik van de Werkmap voor alle WW’ers. 63% van de WW’ers bezoekt de Werkmap regelmatig, samen doen zij dat circa 2 miljoen keer per maand.

Ontwikkelen digitale dienstverlening voor werkzoekenden

Omdat er minder mogelijkheden zijn voor persoonlijke coaching, bouwen we in hoog tempo digitale dienstverlening op, met name voor werkzoekenden. Onze eerste prioriteit is een stabiel functionerend werk.nl, waar onze klanten ongehinderd van onze digitale dienstverlening gebruik kunnen maken.

Aanpak jeugdwerkloosheid

In het kader van de Aanpak jeugdwerkloosheid zijn alle arbeidsmarktregio's opgeroepen om plannen te maken. De centrumgemeenten van de arbeidsmarktregio’s zijn trekker om partijen bijeen te brengen en plannen te maken. De meerwaarde van UWV ligt vooral op het terrein van arbeidsmarktanalyses.

Meer gebruikersgemak op werk.nl

Eind juli 2013 is een groot aantal functionaliteiten op werk.nl geïmplementeerd om het gebruikersgemak voor bezoekers te verhogen. Hierbij hebben we diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder ook punten die uit een FNV onderzoek naar voren zijn gekomen.

Hulp bij gewennen aan digitale dienstverlening

Bij de ontwikkeling van digitale dienstverlening hebben we oog voor mensen voor wie het moeilijk is om met computers om te gaan. Vanaf 15 november wordt deze dienstverlening verder uitgebreid, we nemen daarvoor 1 jaar lang 130 trainees aan.

"De sollicitatiegame van UWV werkt echt!"

Interview met Henriëtte Grunewald (25) over Expeditie Work, het sollicitatiegame dat UWV speciaal voor jongeren ontwikkelde.

"Door computertraining kan ik beter solliciteren"

Interview met Ab van Blanken (46) over hoe hij met hulp van UWV leerde om te gaan met computers en met digitale dienstverlening.

Verplicht gebruik Werkmap

UWV stimuleert het gebruik van de Werkmap voor alle WW'ers. 74 procent van de WW’ers maakt er inmiddels gebruik van.

Gevolgen van de bezuinigingen voor onze dienstverlening

UWV moet als gevolg van het regeerakkoord 2010 fors bezuinigen. Tot 2018 gaat het om een bedrag van 440 miljoen euro. Hierdoor zien wij ons gedwongen onze dienstverlening te concentreren op 30 vestigingen en de dienstverlening voor met name werkzoekenden verregaand te automatiseren.

Ontwikkeling digitale dienstverlening voor werkzoekenden

Omdat er in de nabije toekomst minder mogelijkheden zijn voor persoonlijke coaching, bouwen we in hoog tempo digitale dienstverlening voor WW-klanten op. In het afgelopen jaar hebben we de volgende stappen gezet.