Er zijn 19 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Uitstroom naar werk van mensen met een arbeidsbeperking

In 2012 vonden 11.000 mensen met een arbeidsbeperking, mede dankzij onze inspanningen, een baan. De tabel toont om hoeveel Wajongers en overige arbeidsbeperkten het ging.

Ontwikkeling toekenningen Ziektewet in 2013

In de eerste 8 maanden van 2013 zijn 18% minder Ziektewetuitkeringen toegekend dan in de eerste 8 maanden van 2012: 139.700 tegenover 171.300 in dezelfde periode in 2012. De tabel toont de ontwikkeling sinds 2003.

Uitkeringen in 2013

Het verzorgen van uitkeringen aan werkloze, zieke of arbeidsongeschikte werknemers is een van de kerntaken van UWV. Bijna 1,4 miljoen mensen ontvangen gedurende kortere of langere tijd een uitkering van ons. De tabel toont de volumeontwikkelingen van de belangrijkste wetten die UWV uitvoert.

Voorkomen van instroom in de WIA in 2013

Voor mensen met een Ziektewetuitkering, de zogeheten vangnetters, vervult UWV de rol van arbodienst. De tabel laat zien onder andere hoeveel van hen binnen 104 weken herstellen en daardoor niet de WIA instromen.

Uitstroom uit de Ziektewet in 2013

In de eerste 8 maanden van 2013 is 89,9% van de vangnetters binnen 104 weken hersteld. De tabel toont het aandeel van de verschillende vangnetcategorieën binnen de uitstroom uit de Ziektewet.

Uitstroom naar werk van mensen met een arbeidsbeperking in 2013

In de eerste 8 maanden van 2013 vonden, ondanks de economische crisis, 7.900 mensen met een arbeidsbeperking een baan. De tabel toont om hoeveel Wajongers en overige arbeidsbeperkten het ging.

Financiële rechtmatigheid in 2013

Het voorlopige UWV-brede percentage financiële fouten in de uitkeringslasten tot en met het 3e kwartaal van verslagjaar 2013 bedraagt 1,0%. Het UWV-brede percentage financiële onzekerheden is 0,1%. Dit tussenresultaat voldoet vrijwel aan de rechtmatigheidnorm voor uitkeringen van 99%.

Verbeteren ZW-Arborol

Voor onder meer zieke werklozen en zieke uitzendkrachten verzorgt UWV in het kader van de Ziektewet de verzuimbegeleiding. Alle maatregelen die we met het ministerie van SZW hebben afgesproken om meer focus te leggen op arbeidsparticipatie en een verhoogde uitstroom uit de Ziektewet, zijn inmiddels gerealiseerd.

Strenger voor Ziektewetklant die niet verschijnt op spreekuur

We hanteren sinds 1 september 2012 strengere regels voor Ziektewetklanten die niet verschijnen op het spreekuur.