Er zijn 10 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Ontwikkeling toekenningen Ziektewet

In 2012 zijn 260.400 Ziektewet-uitkeringen toegekend. De tabel toont hoeveel Ziektewet-uitkeringen sinds 2003 zijn toegekend aan uitzendkrachten, werklozen en overige doelgroepen.

Uitkeringen

Het verzorgen van uitkeringen aan werkloze, zieke of arbeidsongeschikte werknemers is een van de kerntaken van UWV. Bijna 1,3 miljoen mensen ontvangen gedurende kortere of langere tijd een uitkering van ons. De tabel laat zien welke uitkeringen zij in 2012 ontvingen.

Tijdigheid eerste betaling

We willen een klant die tijdig een uitkering heeft aangevraagd ook op tijd uitbetalen. De tabel laat de tijdigheid zien van de eerste betalingen voor WW, Ziektewet, WIA en Wajong.

Voorkomen van instroom in WIA

Voor mensen met een Ziektewet-uitkering, de zogeheten vangnetters, vervult UWV de rol van arbodienst. De tabel toont onder andere hoeveel van hen binnen 104 weken herstellen en daardoor niet de WIA instromen.

Uitstroom uit de Ziektewet

In 2012 is 91,4 procent van de vangnetters binnen 104 weken hersteld. De tabel toont het aandeel van de verschillende vangnet-categorieën binnen de uitstroom uit de Ziektewet.

Financiële rechtmatigheid

De rechtmatigheid als geheel over het verslagjaar 2012 was 99,0 procent. Dat betekent een beperkte daling ten opzichte van het verslagjaar 2011 (99,1 procent).

Gestarte re-integratietrajecten voor arbeidsbeperkten

In 2012 zijn 23.348 re-integratie trajecten voor arbeidsbeperkten gestart, dat zijn er 6.981 meer dan in 2011 (16.367). De tabel toont de onderverdeling naar wet.

Uitstroom naar werk van mensen met een arbeidsbeperking

In 2012 vonden 11.000 mensen met een arbeidsbeperking, mede dankzij onze inspanningen, een baan. De tabel toont om hoeveel Wajongers en overige arbeidsbeperkten het ging.

Verbeteren ZW-Arborol

Voor onder meer zieke werklozen en zieke uitzendkrachten verzorgt UWV in het kader van de Ziektewet de verzuimbegeleiding. Alle maatregelen die we met het ministerie van SZW hebben afgesproken om meer focus te leggen op arbeidsparticipatie en een verhoogde uitstroom uit de Ziektewet, zijn inmiddels gerealiseerd.

Strenger voor Ziektewetklant die niet verschijnt op spreekuur

We hanteren sinds 1 september 2012 strengere regels voor Ziektewetklanten die niet verschijnen op het spreekuur.