Er zijn 8 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Strengere aanpak Ziektewetklanten die niet op spreekuur verschijnen in 2013

We hanteren strengere regels voor Ziektewetklanten die niet verschijnen op het spreekuur van de verzekeringsarts. Het aantal klanten dat niet op het spreekuur verschijnt, is inmiddels met 16% gedaald.

Verbeteren ZW-Arborol in 2013

Voor mensen zonder werkgever, zoals zieke werklozen en zieke uitzendkrachten, vervult UWV de rol van arbodienst. Het percentage mensen dat langer dan 13 weken ziek is en werkt, is gestegen tot 12,9%.

Modernisering Ziektewet

De wet Beperking Ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid Vangnetters (BeZaVa) heeft tot doel om de werkhervatting van mensen met Ziektewetuitkering te stimuleren, langdurig ziekteverzuim bij hen terug te dringen en zo veel mogelijk te voorkomen dat zij in de WIA terechtkomen.

Voorkomen van instroom in WIA

Voor mensen met een Ziektewet-uitkering, de zogeheten vangnetters, vervult UWV de rol van arbodienst. De tabel toont onder andere hoeveel van hen binnen 104 weken herstellen en daardoor niet de WIA instromen.

Uitstroom uit de Ziektewet

In 2012 is 91,4 procent van de vangnetters binnen 104 weken hersteld. De tabel toont het aandeel van de verschillende vangnet-categorieën binnen de uitstroom uit de Ziektewet.

Voorkomen van instroom in de WIA in 2013

Voor mensen met een Ziektewetuitkering, de zogeheten vangnetters, vervult UWV de rol van arbodienst. De tabel laat zien onder andere hoeveel van hen binnen 104 weken herstellen en daardoor niet de WIA instromen.

Uitstroom uit de Ziektewet in 2013

In de eerste 8 maanden van 2013 is 89,9% van de vangnetters binnen 104 weken hersteld. De tabel toont het aandeel van de verschillende vangnetcategorieën binnen de uitstroom uit de Ziektewet.

Verbeteren ZW-Arborol

Voor onder meer zieke werklozen en zieke uitzendkrachten verzorgt UWV in het kader van de Ziektewet de verzuimbegeleiding. Alle maatregelen die we met het ministerie van SZW hebben afgesproken om meer focus te leggen op arbeidsparticipatie en een verhoogde uitstroom uit de Ziektewet, zijn inmiddels gerealiseerd.