Er zijn 5 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Strengere aanpak Ziektewetklanten die niet op spreekuur verschijnen in 2013

We hanteren strengere regels voor Ziektewetklanten die niet verschijnen op het spreekuur van de verzekeringsarts. Het aantal klanten dat niet op het spreekuur verschijnt, is inmiddels met 16% gedaald.

Verbeteren ZW-Arborol in 2013

Voor mensen zonder werkgever, zoals zieke werklozen en zieke uitzendkrachten, vervult UWV de rol van arbodienst. Het percentage mensen dat langer dan 13 weken ziek is en werkt, is gestegen tot 12,9%.

Modernisering Ziektewet

De wet Beperking Ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid Vangnetters (BeZaVa) heeft tot doel om de werkhervatting van mensen met Ziektewetuitkering te stimuleren, langdurig ziekteverzuim bij hen terug te dringen en zo veel mogelijk te voorkomen dat zij in de WIA terechtkomen.

Verbeteren ZW-Arborol

Voor onder meer zieke werklozen en zieke uitzendkrachten verzorgt UWV in het kader van de Ziektewet de verzuimbegeleiding. Alle maatregelen die we met het ministerie van SZW hebben afgesproken om meer focus te leggen op arbeidsparticipatie en een verhoogde uitstroom uit de Ziektewet, zijn inmiddels gerealiseerd.

Strenger voor Ziektewetklant die niet verschijnt op spreekuur

We hanteren sinds 1 september 2012 strengere regels voor Ziektewetklanten die niet verschijnen op het spreekuur.