Er zijn 22 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Efficiëntere inzet verzekeringsartsen in 2013

Om het tekort aan verzekeringsartsen de komende jaren op te lossen, werven we nieuwe verzekeringsartsen en bereiden we maatregelen voor een efficiëntere inzet van deze professionals.

Minder geld, andere dienstverlening

UWV moet fors bezuinigen, tot en met 2018 gaat het om een bedrag van 490 miljoen euro. Als gevolg daarvan verandert onze dienstverlening van karakter. Sinds juli komt nog maar 10% van de WW-klanten nog in aanmerking voor face-to-face dienstverlening.

Ontwikkeling personeelsbestand in 2013

We zetten circa 2.000 extra medewerkers in om de nog steeds toenemende werkloosheid op te vangen en nog eens ruim 200 voor de begeleiding van minder digivaardige klanten in de vestigingen. Desondanks is het totaal aantal medewerkers vergeleken met eind 2012 gedaald. De komende jaren verdwijnen duizenden arbeidsplaatsen bij UWV.

Aantrekken verzekeringsartsen

De komende jaren gaan er veel verzekeringsartsen met pensioen, terwijl die schaars zijn op de arbeidsmarkt. In de eerste 8 maanden van 2013 startten 26 nieuwe artsen (21,8 fte’s). Er vertrokken in deze periode 25 artsen (18,7 fte’s).

Divers personeelsbestand

UWV streeft naar een divers personeelsbestand. Bij de werving van nieuwe medewerkers is diversiteit een van onze uitgangspunten.

Risicobeheersing in 2013

Risicobeheersing is een integraal onderdeel van onze managementcyclus. We voorzien 5 belangrijke risico’s bij het realiseren van het UWV jaarplan 2013.

Werken aan integriteit in 2013

In de eerste 8 maanden van 2013 ontvingen we 133 meldingen van mogelijke schendingen van de integriteit. In deze periode zijn 79 onderzoeken gestart en werden 76 zaken afgesloten.

Verder bevorderen integriteit in 2013

Ook in 2013 treffen we weer maatregelen om de integriteit binnen onze organisatie verder te bevorderen.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) in 2013

UWV staat midden in de maatschappij en draagt bij aan het perspectief van zijn klanten. Wij streven er naar dat ons handelen een positieve impact heeft op zowel mens, milieu als samenleving. Dit doen wij door met samen onze medewerkers, klanten en partners een duurzame bijdrage te leveren.

Hulp bij gewennen aan digitale dienstverlening

Bij de ontwikkeling van digitale dienstverlening hebben we oog voor mensen voor wie het moeilijk is om met computers om te gaan. Vanaf 15 november wordt deze dienstverlening verder uitgebreid, we nemen daarvoor 1 jaar lang 130 trainees aan.