Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Gewenning aan digitale dienstverlening

Bij de ontwikkeling van digitale dienstverlening hebben we oog voor werkzoekenden die er geen gebruik van kunnen maken. Uit onderzoek dat we samen met het ministerie van SZW hebben gedaan, blijkt dat 9 procent van de WW-klanten digitaal niet vaardig genoeg is om met de Werkmap om te gaan. Voor zulke werkzoekenden verzorgen we de workshop 'Inschrijving werk en aanvraag WW op werk.nl'. Sinds 1 juni 2012 organiseren we op de dinsdagen ook inloopmiddagen op alle vestigingen. Klanten die niet uit de voeten kunnen met digitale dienstverlening, kunnen dan langskomen om hulp te krijgen bij het gebruik ervan.

Om klanten meer tijd te geven om aan de omschakeling naar digitale dienstverlening te wennen, heeft het ministerie van SZW ons in augustus extra budget toegekend. Hiermee kunnen we tot en met 2014 nog eens ruim 200 extra mensen inzetten voor de begeleiding van minder digivaardigen.

 

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag

Opties: print e-mailen

"Door computertraining kan ik beter solliciteren"

"Door computertraining kan ik beter solliciteren"

Interview met Ab van Blanken (46) over hoe hij met hulp van UWV leerde om te gaan met computers en met digitale dienstverlening.

Lees verder