Vitaliteit

We zetten ons in om de tevredenheid, gezondheid, betrokkenheid, het innovatieve vermogen en de eigen verantwoordelijkheid van onze medewerkers te vergroten. Ons doel is om in 2015 een inclusieve organisatie te zijn. Dit betekent dat onze medewerkers zich thuis en veilig voelen, dat geen enkele bevolkingsgroep wordt uitgesloten en dat we ons actief inzetten om de arbeidskansen van groepen die een grote afstand hebben tot de arbeidsmarkt te vergroten. We bieden daarom arbeidsplaatsen aan Wajongers en andere mensen die moeilijk aan het werk komen.

UWV kent doelgroep-netwerken zoals Gay UWV Pride, Jong@UWV en het multiculturele netwerk LEF. In 2012 waren 1.425 UWV’ers lid van een van deze netwerken. Samen met NS, ABN-AMRO, Ernst & Young, ING en Delta Lloyd hebben we een platform voor multiculturele netwerken opgericht. UWV was vertegenwoordigd op de Gay Pride 2012 en op Roze Zaterdag.

Alle medewerkers van 45 jaar of ouder kunnen meedoen aan een preventief gezondheidsonderzoek. In 2012 maakten 3.226 medewerkers hier gebruik van. Ook namen 1.850 UWV’ers deel aan de UWV Sportdag.