Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Speciale klantteams ook voor werkgevers

UWV heeft bijna 1,3 miljoen klanten, die in een aantal gevallen van meerdere regelingen gebruik maken. Daar kunnen verschillende instanties bij betrokken zijn, en binnen UWV meerdere afdelingen. Soms worden daarbij fouten gemaakt. Dat kan een klant in problemen brengen. De aanpak die is ontwikkeld om dit soort gevallen tijdig te signaleren en snel en structureel op te lossen, is inmiddels landelijk uitgerold.

In alle districten is een team ingericht dat de meldingen oppakt. De teams zorgen er bijvoorbeeld voor dat met voorrang een uitkeringsbeslissing wordt genomen voor klanten die in ernstige financiƫle nood raken doordat er iets misgaat bij UWV of door een ongelukkige samenloop van omstandigheden bij de klant.

In de eerste 8 maanden van 2013 hebben deze teams 287 probleemsituaties opgelost. 97% van de meldingen is binnen 48 uur geheel afgerond.

In 2013 pakken de teams ook meldingen op over werkgevers die tussen wal en schip dreigen te geraken. In de eerste 8 maanden hebben de teams 7 meldingen opgelost, deze hebben voornamelijk te maken met ziekte en arbeidsongeschiktheid.

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag

Opties: print e-mailen

Aantal ontvangen klachten in 2013

Aantal ontvangen klachten in 2013

In de eerste 8 maanden van 2013 ontvingen we ruim 5.800 klachten, bijna 4% meer dan in de eerste 8 maanden van 2012. De tabel laat de aantallen ontvangen klachten zien sinds 2005.

Lees verder