Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Meer gebruikersgemak op werk.nl

Eind juli 2013 is een groot aantal functionaliteiten op werk.nl geïmplementeerd om het gebruikersgemak voor bezoekers te verhogen. Hierbij hebben we diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder ook punten die uit een FNV onderzoek naar voren zijn gekomen.

  • Pop-up melding bij verlopen DigiD-sessie Om de gegevens binnen de persoonlijke Werkmap van de werkzoekende te beveiligen, zorgde DigiD ervoor dat als gebruikers langer dan 15 minuten geen gebruik maken van de Werkmap, zij automatisch werden uitgelogd. Hierdoor kon het gebeuren dat ingevoerde gegevens die de werkzoekende niet had opgeslagen verloren gingen. Omdat dit storend is voor gebruikers, krijgen werkzoekenden nu 3 minuten voordat hun sessie verloopt een pop-up te zien, die de mogelijkheid biedt de sessie met een kwartier te verlengen.
  • Zoeken naar beroepen De gebruiker heeft meer mogelijkheden gekregen om naar wens ruimer of juist specifieker naar beroepen op werk.nl te zoeken. Hierbij is de relevantie van de resultaten en de wijze van zoeken verbeterd.
  • Zoeken op werklocatie Werkzoekenden kunnen nu zelf kiezen of ze vacatures willen ontvangen met of zonder vaste werklocatie. De werkzoekende ziet in het zoekresultaat terug of de werkzaamheden op een vaste locatie of door heel Nederland plaatsvinden. Daarnaast is het voor werkgevers duidelijker geworden hoe ze de werklocatie kunnen invullen. Hierdoor krijgt de werkgever alleen cv’s van werkzoekenden die de vereiste woon-werk afstand willen afleggen of akkoord zijn met reizen als onderdeel van de functie.
  • Het tonen van meer dan 100 vacatures Het zoekresultaat is niet langer beperkt tot 100 resultaten; de werkzoekende kan nu alle vacatures van zijn zoekresultaat inzien.

Na deze release van werk.nl is de website circa 1,5 week minder bereikbaar geweest voor onze klanten. De storing werd veroorzaakt door een ontwerpfout in de Werkmap voor de release. Hierdoor werd werk.nl te zwaar belast en was er sprake van instabiliteit. Deze fout is hersteld en de website draait nu zoals ontworpen. Wel worden er de komende periode nog nazorgwerkzaamheden verricht.

Om de uitkeringsaanvraag door te laten gaan, konden klanten zowel telefonisch als via de vestigingen een papieren WW- of WWB-aanvraag indienen. Er is rekening mee gehouden met het niet tijdig kunnen doorgeven van de aanvraag. Ook hebben klanten langer de tijd gekregen om hun sollicitatieactiviteiten en andere taken door te geven.

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag

Opties: print e-mailen