Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Klachtsoorten in 2013


Klachtsoort 2013 t/m aug.2012 t/m aug.
Informatie/communicatie42,9%48,7%
Bejegening14,4%16,2%
Betaling12,9%12,4%
Bereikbaarheid/toegankelijkheid11,8%5,7%
Begeleiding/behandeling10,7%9,1%
Behandelingsduur3,8%5,0%
Overige3,5%2,9%
Totaal100%100%
Klachtsoort 2013 t/m aug.
Informatie/communicatie42,9%
Bejegening14,4%
Betaling12,9%
Bereikbaarheid/toegankelijkheid11,8%
Begeleiding/behandeling10,7%
Behandelingsduur3,8%
Overige3,5%
Totaal100%

In de eerste 8 maanden van 2013 ontvingen we ruim 5.800 klachten, bijna 4% meer dan in de eerste 8 maanden in 2012. Onder een klacht verstaan we iedere uiting van ongenoegen over een gedraging, handeling of nalatigheid van (een medewerker van) UWV.

Klanten klagen vooral dat er onjuiste, tegenstrijdige of te weinig informatie is gegeven en dat men zich niet voldoende respectvol of serieus behandeld voelt.

Veel klachten gingen over de bereikbaarheid van de websites uwv.nl en werk.nl in januari 2013, over de arbeidsjuridische dienstverlening en over de WW. Dit laatste is in lijn met de toename van het aantal aanvragen WW.

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag

Opties: print e-mailen

Aantal ontvangen klachten in 2013

Aantal ontvangen klachten in 2013

In de eerste 8 maanden van 2013 ontvingen we ruim 5.800 klachten, bijna 4% meer dan in de eerste 8 maanden van 2012. De tabel laat de aantallen ontvangen klachten zien sinds 2005.

Lees verder